İzleyiciler

10 Ocak 2014 Cuma

15.Ay ve Biz/Tecrübeli annelerden bir rica

Yazmak istediğim çok şey var ama zamanım yok bu aralar.
Batu Ayın 3.de 15.ayını tamamladı.Bu post O'na özel...

Evin her köşesi artık Batu'ya ait.Ben ise peşinde koşan ve arkasını toplayan bir tip oldum:)Beni parmağında oynatan ilk kişi Batu:)

 Oturduğu nadir anları ölümsüzleştiriyorum.Zaten o kadar azki:)
 Saçlarını kestirmek istiyorum ama böyle güzel,kışın başı üşür,böyle tatlı gibi yorumlar nedeniyle erteliyorum bir süreliğine.

Buradaki hınzır bakış nereyi kurcalamaya giderken çekildi acaba.
Azı dişlerimizin dördü aynı anda çıktı ve ben de bittim.Uykusuz gecelerim hala sürüyor.
Emzirme devam ettiğinden mi?uykuyu sevmediğinden mi?Tecrübeli annelerden destek bekliyorum.Odasını bile ayıramadım.Hala yatağı yanımda ve gece en az iki kez genelde üç-dört kez uyanıyoruz:(
Sağlıklı olsun da en önemlisi o tabi ama inanın 2yıldır hiçbir gece yatıp sabah uyanmadım.Ve uykusuzluk beni çok yoruyor:(

Tüm minikler sağlıkla büyüsün,mutlulukla koşturup güzel günler yaşasın;)

10 yorum:

  1. Oy yerim onu!
    Bir oy çekmedim değil uykusuzluk kısmını okuyunca:)
    Hadi hayırlısı bakalım :)

    YanıtlaSil
  2. sanırım 2 yaşında oğlun...benimde 2 buçuk yaşını geçik kızım var ...emzirmeye gecen aylarda anca bıraktırabildim...inan nerdeyse hamilelikle dahil 3 sene doğru düzgün uyku uyuyamadım seni öyle iyi anlıyorum inan bi kadının sabrını gerçekten zorluyor...2-3 gün limon kullanarak emzirmeyi sonlandırdım çok şükür kızımda zamanı gelmişki bu dönemde ağlayıpta yıpranmadı....şimdiyi soracak olursan artık çok rahatım genelde babasıyla yatar bende sere serpe uyurum:))olmadı kendi başında yatar kış dolayısıyla henüz başka odada yatmıyor elbette ama kendi odası olsa ve sıcak olsa eminim yatabilecek duruma gelmiş....oğlunun sacları ise bence çok şeker gözüküyor ama biraz kısaltma ister gibi:)) sevgiler...azcık daha sabret emzirme sonrası rahatlayacaksın:))

    YanıtlaSil
  3. selamunaleykum sızı severek takıp edıyorum :)
    oncelıkle sunu soylemek ıstıyorum ADEM GUNES'i belki biliyorsunuzdur onun goruslerını kendıme ornek alıyorum hep dıyorkı kendısı cocuk anneden ayrılmamalı 4 yasına kadar aynı oda da anne ıle kalması saglanmalı cunku cocuk anneye guvenını bu sayede gelıstırırmıs,ben de ıkı cocuk annesıyım 2 yas var aralarında oglum 4 yasında ve hala gece uyanır yanıma gelır yatar ben gotururum o da gerı gelır ve yanıma yatar kucuk kızımı hıc sormayın :) hala anne sutu alıyor ve gece ben dıyım 3 sız dıyın 4 kez uyanıyor ama ınsanın bunyesı alısıyor tum bunlara :) ama arada sırada zombı gıbı dolanmıyorum degıl...Tatlı telaseler hepsı bırgun bıtecek sabır ve zamanla alısacagız ama ben derım kı yanınızdan en azından sutten kesılene dek ayırmayın ...Allah'a emanet olun yavrunuzu kocaman operım :)

    YanıtlaSil
  4. MErhaba benim kızım da 1 yaşında malum bu aralar salgın bir grip var kızım ona yakalandı sanırım boğazları da şişti ve emmeyi reddetti ben kendiliğinden geçer iyilşince tekrar emer diyodum ama bırakış o bırakış oldu 2 haftadır emmiyor siz 4 kere kalkıyosanız bence şükredin çünkü benim kızım saat başı kalkıyodu yani 21.00 de uykuya dalıyodu sabah 05.30 da kalkıyodu toplamda 8 ila 10 kere kalkıyodum birde benim kızımda sallanarak uyuma sorunu var yani gece emmek için kalkmasa bile uyandığında tekrar uykuya geçmek için yine ağlıyodu başına gidip sallıyoduk inanın öyle bir hal almıştı ki bi gece oturup ağlamaya başladım eşiminde desteğiyle uyku eğitimi vermeye karar verdik gece saat 2 de tam 2 saat ağladı ve 4te uykuya daldı ve inanaın ilk defa kesintisiz 3,5 saat uyudu yani uzatmayayım diyeceğim o ki tecrübeli değilim ama maşallah deyin lütfen o gün bugündür geceleri 1 kere kalkıyor su içip yatıyor ikinci kez kalkarsa devam sütü veriyorum hiç uyanmadan 6,30 a kadar uyuyor yani bu durumda uyku eğitimimi yoksa memeyi bırakması mı etkili oldu bilemiyorum ama eğer sallanarak uyuyorsa memeği bıraktırmadan önce uyku eğitimini deneyin derim bir de zaten bebekler 1 yaşından sonra yatmadan önce gece maması verildiğinde uyanmadan uyumaları gerekiyormuş şimdiden Allah kolaylık versin diyorum yaşadım sizi çok iyi anlıyorum

    YanıtlaSil
  5. Allahım nasıl tatlı olmuş ya...
    Ben de uyku eğitimine başladım tatlım birazz geç oldu ama (13,5 aylık Mira Şimal) uykusuzluk öldürecek artık beni bir de çalışınca...
    Blogda bahsettim ama hala uygulamam devam ediyor. Onun için özel bir post yazacağım, Kim West yöntemini uyguluyorum, deneyebilirsin. Allah sağlıklı, huzurlu, bol bol uykular versin bebişlerimize ve bize...Sevgiler,

    http://www.herhaftalik.com

    YanıtlaSil
  6. Maşallah Batu'ya ne kadar büyümüş, öpüyorum tatlı yanaklarından onu:)). Çocuğum henüz olmadığı için konuya tam olarak vakıf olmam çok zor olsa da kız kardeşimle sürekli telefonda görüştüğümüzden anlattığınız sıkıntıları tahmin etmem güç olmuyor. Annelerin bu dönemde müthiş bir desteğe ihtiyaçları olduğunu düşünüyorum. Çünkü bazen belli bir dönemin sonun da moral olarak kendilerini çökmüş hissettiklerini çok insandan duyuyorum, herkesin böyle olmayabileceği de muhakkak. Bu anlamda başlık çok uygun tecrübeli annelerin anlatacakları bir yerde içinize su serpecek yol gösterecektir tahminimce. Güzel bir yıl diliyorum ayrıca, yeni sene hayırlı ve güzel gelişmelerle gelmiş olsun;) Sevgiler.

    YanıtlaSil
  7. 14 aya kadar gece uyanması pek yoktu.2 aydır mahvolduk gecede 5 kere filan ağlayarak uyanıyor.Gece çok geç yattığını da hesaba katarsam çalışırken mahvoluyorum.Hem de emzirmememe rağmen 5 kere kalkıyor.Yakın zamanda bir düzene oturacağını umuyorum.

    YanıtlaSil
  8. Gece uyanması acıkması anlamına gelmiyor.Asla anne sütü vermeyin.Odasını hemen ayırmazsanız artık konuşmaya başlarsa ayrılmak hayal olur.Halbu ki tam 2 yaşına girdiği hafta tamamen tuvalet alışkanlığını kazanması gerekiyor.Ki gece ağlaması yalnızca hasta olduğunda falan olması gerekiyor sadece.
    Bu nedenle hepsini aynı anda uygulayın bence çocuğunuzun kafası birden karışıp toparlamak için organize olması gerekirken sizde istediklerini bir bir uygulamış olacaksınız.
    Benim bildiğim 2 yaşından sonra artık anne sütü çocuğa diğer besinler kadar etkili olmuyor çünkü anne vücudu da toparlanmış ve artık kaldığı yerden devam etmeye başlıyor.
    Ayrıca çocuk geceleri genellikle ya çişi geldiğinde uyanır yada çişini yaptığında .Ani değişim çocuğu korkutur ve ağlamaya başlar.Eğer hasta olmadığını düşünüyorsanız kendiliğinden uyumasını sağlayın yani acıkmış olabileceğini düşünmeyin bu sizi endişelendirir.Susamış olabilir bunu da yanıbaşına suyunu bırakmanız yeterli uyanıp ağladığında susamışsa eğer kendisi alabileceğini ve içebileceğini anlamasına izin verin.
    Eğer tam 2 yaşındaysa ve hala çişini söylemiyorsa geç kalmaya başlamışsınız demektir.Gece ve gündüz olmak üzere bebek bezini hemen bırakın.Tabi gece altına kalın battaniye bırakmayı unutmayın.İnanın bu değişim öyle etkiliki hem gece hem gündüz bırakıyor.Fakat bir hafta bu şekilde etkili sonuç halmanız lazım almamışsanız biraz ara verin genelde etkli olur.
    Lafı uzattım gerçi çoğuna vakıfsınızdır belki okuyanlardan faydalananlarda olur diye detaylandırdım.Sevgiler.:)

    YanıtlaSil
  9. Butun yorumlar icin ayri ayri tesekkurler ve tek tek tabiki cevaplayacagim.yazmak istedigim cok sey var;)sevgiler

    YanıtlaSil
  10. Ah o uykusuzluktan sinir küpü olduğum günler her saat başı uyanan kızım hala psikolojim berbat şimdi oğlum uyanıyo gecede 3 kez e öbürüne gööre iyi sayılır sabır diliyorum

    YanıtlaSil



Yorumlarınız beni mutlu ediyor.Teşekkürler...