İzleyiciler

14 Ekim 2013 Pazartesi

Mardin Gezisi-1

 İki hafta önce hafta sonu gezisi olarak Mardin'i seçtik.İlk kez o kadar Güneydoğu'ya gittiğim için meraklıydım.
Benim gibi uzun süre gitmek isteyip bir süre erteleyenler varsa bol fotoğraflı bir yazı için buyrun;

Cumartesi sabahı erkenden yola çıkıp öğle yemeğinde Mardin'deydik.Düşündüğümden uzun sürdü.Yaklaşık 6saat!
Üç aile buluştuk.Eşimin iş arkadaşlarından biri Mardinliydi ve o bizi gezdirdi.Ama bir daha gidecek olsam gidilecek yerleri listeler daha planlı gezmek isterim.

E hadi başlayalım Mardin detaylarına;
*Değişik atmosferli.Ben sevdim.
*Diğer şehirlerden gelen-gezenlere alışık bir halkı var.
 Konaklama için Hilton'u seçtik.Çantamızı bırakıp,Batu beyin üstünü değiştirip gezmeye başladık.
Gündüzleri oldukça sıcak ama gölgesi serindi.
Otelimize yakın bir yerde yemek yedik.Oraya özgü dövmeli soğuk çorba ardından et yemekleri yenildi.Çok acıktığımızdan ve Batu kurtlu gibi yerinde durmadığından pek fazla fotoğraf çekemedim.


Yemek bitince hemen gezmeye başladık.Ekibin ortak fikri sürekli gezmekti:)
Görülmesi gereken yerler oldukça fazlaydı.Biz 2günde bitiremedik.

İlk olarak DARA ANTİK KENT'e gittik;
8-10yaşlarında çocuklar yanımıza gelip detayları anlattılar.Öyle güzel cümlelerle anlatıyorlarki...Giderseniz minik rehberlerden dinleyin derim;)(okul harçlıklarına katkıda bulunmayı kim istemez)
 Batu'yu taşımaktan yorulmuş ve sıcaktan bunalmış bir anıma takılmayın,fona bakınız:)





2.uğrak yerimiz:ZİNDAN
(Orada da 12yaşında bir kız bize rehberlik etti.Her detayı ezbere anlatıyor.İçeriyi gezdiriyor,nerede gizli yapılar varsa gösteriyor.Burası bir süre zindan,bir süre depo olarak kullanılmış tarihi bir yer)
*Gidecek olursanız kaymaz tabanlı ayakkabı giymeye özen gösterin.Kaygan ve dik merdivenlerle aşağı iniliyor.




Bu fotoğraf gizli bir bölmeden,aşağıdan yukarı doğru makineyi oraya yerleştirerek çekildi.Minik rehberimiz olmasa göremeyeceğimiz bir yerdeydi.



 Zindan merdivenlerinden çıkınca yorulursanız tam çıkışta bulunan salaş yerde bir içecek molası verebilirsiniz;)

Antik kentten bir tane daha vardı ama biz bebişler uyuduğu için arabadan inmedik,uzaktan bakabildik.
Akşam olmadan biraz alışveriş yapmak istedik.
Kuyumcularda mavi taşlı oraya has kolyeler vardı.Bir arkadaşım ondan aldı,ben altın değil de oranın ünlü gümüşçülerinde kaybolmayı tercih ettim:)

Gümüşçüleri meşhurmuş.Çeşit çoktu ama ne yalan söyleyeyim bence fiyatları yüksekti.Oradan hatıra kalsın istediğim için sık kullanıma uygun kolye-küpe-yüzük seti ve tek yüzük aldım.
Önce gümüşçüden birkaç kare...





 Alışveriş sonrası mutluluk...
Oldukça yorulup hava kararmaya başlayınca yemek öncesi biraz dinlenmek için çay-kahve molası verdik(Atila Çay Bahçesini tavsiye edebilirim.Manzarası gündüz çok daha güzel;)




Akşam yemeği ve sonrasında Mardin kültürünü barındıran şarkılar-türküler eşliğinde bir gece için Abbara isimli bir mekana gittik.
Saç kavurmasını şiddetle öneriyorum.Beylerin rakısına kola ve çay ile eşlik ettik(emzirme dönemim bitmiş olsa bir kadeh içerdim sanırım.Ortam çok güzeldi)
Biz erken gittiğimizde mekan boşken çektiğim kareler burada.Gece kendimizi Doğu'da hissetmediğimiz bir ortamda-eğlencede ve kalabalıkta bulduk;)
 Canlı müzik,açık hava,leziz yiyecekler hepimizi memnun etti.Bizim oturduğumuz masanın bir tarafı uçurumdu.Gündüz sıcacık olan hava bir anda buz oldu.Orada polarlara sarılıp oturduk.
Batu evimizde sakinlikte uyumadığı saatte 20.45civarı uyudu.Arkadaşımızın kızı da uyuyunca beylere birer sandalye istedik.Oturduğumuz yer koltuk olunca minikleri yatırıp yanlarına sandalye koyduk.Tam teşkilatlı anneleri sayesinde kalın pijamalarını giyip,polarları ile serin havada sıcacık uyudular(mekandan çıkarken uyandılar,1,5-2gibi:)
Doğu'da eğlence olurmu olmazmı diyenlere not:gayet güzel oluyor-muş.Mardin'e üniversite öğrencisi de çok.Gençler gezmeyi-eğlenmeyi seviyor.


İki günlük Mardin gezimizin ilk günü böyle geçti.2.gün detaylarını başka bir yazıda ekleyeceğim.
Bal mumu heykeller,müze,Mardin sokakları...yazacak çok şey var.
2.yazı bu yazıdan daha çok görsel içerecek;)

Güneydoğu'yu merak edenler için bir parça Mardin esintisi işe yarar belki;)

Sevgiler...

6 yorum:

  1. Bende bir ünversite gezisi ile gidip büyülenmiştim. Gerçekten çok değişik bir atmosferi var.O minik rehberle benimde çok hoşuma gitmişti. Tekrar takrar gitmek istiyeceğim bir şehir benim içn mardin :)

    YanıtlaSil
  2. ben de gitmek istiyorummmm... :)

    YanıtlaSil
  3. mardin kalesine çıkmışsınızdır inş..orada akan suya yansımanozla harika foto çekiyo garsonlar..ayrıca peygamber efendimizin ayak izinin olduğu camii var..yemek olarak da kaburga dolması yemeden döndüyseniz yazık olmuştur derim..erzuruma yolunuz düşerse tavsiyelerim olabilir..2.5 yıl orda kaldım..

    YanıtlaSil
  4. Türkiye'de çok şehir gezdim Mardin gibi büyülü,gizemli bir başka yer görmedim
    İnanılmaz güzel bir ,iyi gezmeler :)
    aynı zamanda mutlu bayramlar

    YanıtlaSil
  5. inanılmaz güzel ve keyifli bir şehir
    mutlu bayramlar ,iyi yolculuklar

    YanıtlaSil
  6. mardin mardin . ismini duyunca hafif bir cızlama. gerektiğinde ağlayış. gerektiğinde gülümseme . 5 yılım maerdineuzak bir ilçede gecti. inan senin kadar gezmedim. ama mimari yapıları ve mistik havası çok hoş. ben çarsısında dolaşırken belgesel filminin içinde imiş gibi hissediyordum kendimi. iyi bie yer secmişsiniz.

    YanıtlaSil



Yorumlarınız beni mutlu ediyor.Teşekkürler...