İzleyiciler

26 Haziran 2013 Çarşamba

Biraz İç Dökme ve Saç Değişikliği

Doğum sonrası depresyon durumları bir anneyi kaç ay etkiler bilmiyorum ama beni hala zaman zaman etkiliyor.(Bebeğim 1,5aylıkken işe başlamak,sıkıldığım bir iş yerimin verdiği sorumluluk,çok rahat bir hayattan sonra bir süre bebekli hayata alışamamak...)

Ayrıca istediğim kiloya inemiyorum.Diyet yapmaya başlayınca 2.gün sütüm ciddi azalıyor.Sıkı bir diyette değil diyetisyenimin verdiği listeye göre deniyorum yine de sütüm azalıyor.Sonra vicdan yapıyorum ve diyeti bozuyorum,bu kez de incelemiyorum:(
Çevremdeki çoğunluk ve beni uzun süre görmeyenlerde kilo verdiğimi(14kilo almıştım 10kilosu gitti) sadece göbeğimin ayva göbek kaldığını söylüyor ama önemli olan benim ne hissettiğim...

Canım sıkılınca çoğu hemcinsim gibi kendimi alışverişte buluyorum.Bazen alışverişte işe yaramıyor.
Çareyi kuaförde buldum(bulmaya çalıştım).Geçen hafta daha sarı saçlar için koltuğa oturup oldukça yoğun bir sarı ile kuaförden ayrıldım.Bu hafta keratin yüklemesi yaptırıp,saçımın nemini arttırıp,topuz dışında da modellerle kullanacağım.

SBS ve LYS bitti ama bizim işler bitmedi.Rehberlik,tercihler,ödeme...gibi sebeplerden dolayı bir süre daha işteyim.Ve sonra ortaklığı sonlandırıp kendime yeni bir sayfa açacağım.Eşimin izin günü geldiğinde de kısmetse planladığımız tatil ile bir nefes almak istiyorum.

Dün günümün yarısını hastanede acilde serumla geçirdim.Dışardan yediğim yemekten dolayı gıda zehirlenmesi ve amip olmuşum.Sağlıktan önemli hiçbir şey yok.Kilolarıda veririm diye kendimi avuttuğum bir gündeyim bugün.

Sağlıklı,mutlu günler diliyorum...

32 yorum:

  1. Canım seni çok iyi anlıyorum ama sakın kendini kötü hissetme ya sütün olmasaydı nasıl olacaktın düşünebiliyor musun .benim sütüm yetmedi ve hep vicdan azabı çektim ben çocuğuma yetemiyorum diye birde 2 aylıkken işe başladım hepten gitti süt.kilolarını da en kısa sürede verirsin hiç dert etme bu 1,5 2 yıllık emzirme dönemi bir daha kolay kolay olmuyor çünkü.
    saç rengin çok hoş olmuş bu arada
    öperim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım çok teşekkürler.Sütü yetmeyen anneleri anlayabiliyorum benim de bir iki gün iyice azalmıştı.Çok kötü hissetmiştim.Kilolar maalesef düşündüğüm gibi gitmedi.Gitmiyor...Öpüyorum

      Sil
  2. Hiç bir şey şey senin ve bebeğinin mutluluğundan daha önemli değil henüz anne değilim hatta evli bile değilim ama okuduğum şeylerden aklımda kalan en önemli şeylerden biri annelerin çocuklarına yetebilme kaygısı ve sorumluluğu paylaşmayıp her şeyi kendileri yapma çabaları hamilelik sonrası depresyondan çıkmalarını zorlaştırıyormuş. Belki bi faydam olur :)Saç rengin çok güzel olmuş sana bu tonlar çok yakışıyor.

    YanıtlaSil
  3. Oturup aglayacak kdr cok sacim dokuluyor benimde

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benimde dökülüyor ama göbeğim kadar dert etmiyorum.Herkeste farklı bir etki oluşturuyor hamilelik süreci...Canım eczaneden bepantene tüp al birde e vitamini karıştırsaç diplerine sür,iyi geliyor;)

      Sil
    2. Denicem hemen dra gittim ama sonuc alamamistim.bence fotokrda fistik gibisin cidden seni ferahlatmak icin demiyorum gercekten oyle.kalbinin guzelligi yuzune yansimis ha diyeceksin tanimiyorsun beni yillardir blogu takipteyim
      not.sizden sen kelhmesine gectim izninle

      Sil
    3. benim de bu hamilelikle koparsan kopmayan bonus olan saçlarım hep dökülüyor, şu an için bir bakım yapmadım ama o tüp ve e vitaminini daha önce almıştım. bir deneyeyim.
      bu arada çooook geçmişler olsun canım, gerçekten sağlıktan önemlisi yok.

      Sil
    4. Şirin Tabiki sen de.Artık birbirini iyi tanıyan iki arkadaşız biz;)

      Sil
    5. B.B.TURGUT :o karışım genelde işe yarıyormuş.annem de yapıyor:)Çok teşekkürler.

      Sil
  4. Gecmıs olsun oncelıkle uzulmeyın sac dokulmesı bır zaman sonra duruyor bıraz kesım ıyı gelıyor ama sabretmek lazım cocuklar bır yasına yaklasana kadar bunalımdan cıkamıyor ınsan... Bana da beklerım lutfedersenız cok memnun olurum ... Allah'a emanet olun ...
    kukumakusununevi.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir yaşında normale döneceksem az kaldı 3ay daha sabretmeliyim:)ama bana eski moduma hiç dönemeyecekmişim gibi geliyor.
      Lütfetmek ne demek,tabiki hemen uğrayacağım.Çok teşekkürler.

      Sil
  5. her şey gönlünce olur inşallah, biraz zaman...

    YanıtlaSil
  6. Canını sıkma tatlım.Çok kısa süre sonra ayaklanıcak bizim minikler,o zaman peşinde koşmaktan eminim daha hızlı gider kilolar.Ahhh bir de şükret ki hala sütün var!! Bizde bitti malesef.Emzirmeye çalıştıkça red etti,zorladım ama yine bıraktı,sanırım benim sütüm bitmişti ki hiç bir ağrı yada sızlama yaşamadım :( Kısmet tabi bu kadarına da şükrediyorum.Eminim sıkıntışı olduğun ortamdan sıyrılınca herşey daha güzel olucak,öpücükler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler desteğin için.Ayaklanmaya meyilli bizim bücür.Emeklemeden yürüyecek sanki:)Süt bende de bitiyor canım.Ağrı olurdu önceden.Şimdi tüm gün işte oluyorum ve sağmıyorum ve hiç ağrı yok.Çok şükürki 9aya yakın emzirdik.Lütfen sıkma canını.Annem beni 2ay emzirmiş.Çok şükür sağlıklıyım.Evet ortamında etkisi var.Ortam değişince rahatlicam inşallah.Öpüyoruz Eloşla seni;)

      Sil
  7. Öncelikle geçmiş olsun canım. Kendini üzme diyeceğim ama biliyorum ki o kilolar gitmeden psikolojik olarak kendine gelemiyor insan, seni çok iyi anlayabiliyorum. Bu konuda tek bildiğim spor desteği tatlım, düzenli yürüyüş olur, yüzme olur... Birden toparlandığını hissedeceksin. Bu konuda benim en önemli desteğim koşu bandım :) Malum Adana'da bu tarz aktiviteleri yapmak çok zor :)
    Umarım en kısa sürede kendini en iyi hissedeceğin forma girersin ;)
    Öpüldünüz...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim tatlım.Koşu bandı almayı bende düşünüyorum.Spor salonuna gitmeye vaktim olmuyor.Yazın belki yüzme ile destekler şu göbüşü sıfırlarım:)Öpüyoruz;)

      Sil
  8. yalnız değilsin tüm anneler benzerlerini hatta tıpatıp aynı duyguları yaşıyor.okudukça aa ben de ben de öyle diyip drdum :) ben de yemediğim zaman süt gidiyor.takvviye verince biberonla kendmi aldatılmış gibi hissediyorum. o yüzden hommili gırtlaka devm :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Balım sen doğum yapalı kaç gün oldu daha dur:)Ben doğum yapalı yaklaşık 9ay oldu.İLK 6ay takmıyordum ama buaralar feci takıyorum.Yaz geldi ya:)

      Sil
  9. Geçmiş olsun. Ben 27+ almıştım ve son 5kaldı şimdi. Ben verdiysem sen hayli verirsin stres yapma hiç. Her anın tadını çıkar doğum sonrası bu zamanlar biraz depresif oluyor insan ama ailen ve sevdiklerin yanındaysa herşeyin üstesinden gelirsin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oooo ne güzel vermişsin.Ailem çok şükür yanımda ama depresif hallerim bazen max.da oluyor:)

      Sil
  10. canım bütün bunları inan bizlerde yaşadık seni çok iyi anlıyorum.zaten eğitim camiasının nasıl stresli olduğunu yaşayan bilir.kiloları gerçekten dert etme çünkü mutlaka gidiyor özellikle batu yürümeye başladığında sürekli ayakta olacaksın.evindeki koltukta oturmayı özleyeceksin o zaman gider ama göbek sanırım sadece sporla gidiyor ben doğumdan sonraki yıl yani duru 1 yaşındayken spora başladım haftada üç gün plates ve aerobikti.yılın sonunda bana sen doğum mu yaptın diyen bile olmuştu tabi şu an spor falan yapmadığım için durum vahim.kafana taktıkça kilolar yer ediyor yediğinden pişmanlık duyma.saçlarında çok sağlıklı ve güzel görünüyor ayrıca güle güle kullan.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım eğitim camiası ayrı dert benim iş yerimde velilerim ayrı dert.Okul gibi de değil.Özel kurum olunca çok bunaltıyor.Okul bitince derdi bitmiyor:(Koltuğumda oturmaya zaten hasretim daha damı hasret kalacağım:)Takmamaya çalşıyorum kiloları ama başaramıyorum.Sanırım spora başlicam.
      Çok teşekkürler tatlım;)

      Sil
  11. merhaba .bence canını sıkma emzirdikçe zayıflıyor insan benimde halen vermem gereken 7-8 kilom ve göbeğim var insanlar hamilemisiniz diye soruyor:)) ama sıcak ve emzirmeyle gidecek sanırım... zaman gerekiyor herşey gibi...ben bazen bebeğim kucağımda birlikte spor yapıyorum adımlar filan oda eğleniyor .bende saç dökülmesini sorun ediyorum ama :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bana da sordu patavatsızın biri.2.mi yolda dedi!Salak diyorum böylelerine.Kendisi sanırım 100kilodur aynaya bakmadan bana laf söylüyor:)

      Sil
  12. çok geçmiş olsun canım. benim oğlan 2.5 yaşını geçti. ama o dönemleri bugün gibi hatırlıyorum. üstelik bizim aile desteğimiz de çok çok azdı. yani işe başlayana kadar 1.5 yılı evde oğlumla yalnız geçirdim. emin ol bu da en az çalışmak kadar yıpratıcı. kiloları vermem de tam 1.5 yıl sürdü! aynı şekilde bana da insanlar "aman zayıfsın zaten, niye spor yapıyorsun? hem doğum yapmış kadın incecik olur mu?" tarzında cümlelerle destek(!) oluyorlardı sağolsunlar.

    bütün bunları niye anlatıyorum? bir kere yalnız olmadığını bil diye. hepimiz aynı dönemden geçiyoruz. sadece bazıları bunu etrafa çaktırmıyor o kadar. senin de çevrende vardır mutlaka; "ay şekerim hiçbirşey yapmadan 3 ayda gitti kilolar, benim bünyem böyle heralde! çocuğum da çok uslu zaten." tadında mükemmel annecilik oynayanlar. bu tipler de "diyet yapma, çocuğu yalnız bırakıp çalışmaya başlama" diyen teyzeler kadar sinir bozucular kesinlikle.

    sana nacizane önerim, çevrenden alabileceğin her türlü desteği al. arada bebeği birilerine bırakıp eşinle yemeğe çık, eğer imkanın varsa bir yardımcı al eve, ailelerden destek iste, her ne olursa. ben zamanında nasıl olsa evdeyim, oğluma da bakarım evin işlerini de yaparım diye paraladım kendimi. şimdi dünyanın en salakça şeyini yapmışım diyorum. çalışmaya başladığın için de sakın vicdan yapma. biz üç kardeşiz, üçümüz de anneannemle ve kreşlerde büyüdük. annemle aramızdaki bağda hiçbir sorun yok şükür. önemli olan senin bebeğinle geçirdiğin zamandan keyif alman. bunun için de kafanın rahat olması lazım malum.

    çok gevezelik ettim, kaçıyorum ben. kendine iyi bak, saçlar süper!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım ellerine sağlık ne güzel yazmışsın.Bir bebeği tek büyütmek büyük başarı bence.Ben ilk günlerde sudan çıkmış balıktım.Çok acemiydim.
      Destek olanlardan pozitif destek bir taneyse negatif ve laf sokan köstek üç tane nedense!
      Normalde muhattap olmaycağım tipler bile yorum yapıyor sinir oluyorum.

      Çocuğu çok akıllı kendi de incecik olanları takdir ediyorum ama bunu gözüme sokanlara neler demek isterdim:)çok haklısın bu tipler az değil.

      Ben de yardımcı konusunda biraz geriyim.Büyük ev temizliği dışında hiç destek almıyorum.İşte ve evde yorulunca da gerginliğim artıyor.Eşimle yemeğe çıkmak sinemaya gitmek mazide kaldı sanırım:(ama haklısın sık yapmalıyız.
      Benim annemde çalışan anneydi.Bankacıydı.Ama çok şükür abla-kardeş gibi olduk hep.Önemli olan iletişim.Geçirilen zamanı güzel değerlendirmek.
      Yazdıkların çok iyi geldi inan yalnız olmadığımı bilmek çok güzel.
      Öpüyorum;)

      Sil
  13. Seni o kadar iyi anlıyorum ki, hayatım boyunca hep zayıf kalmış biri olarak doğum sonrası tombik bir kadına dönüşmek beni çok üzmüştü ama diyetisyenim emziren anneler için çok güzel bir diyet verdi ve ben eski kiloma 6 ay gibi bir sürede geri döndüm. Evet hemen vermiyorsun ama sütün azalmadan (hatta düzenli beslendiğim için artmıştı) 6 ayda eski kilona ulaşıyorsun. Ben şimdi sana mail atacağım listelerimi. Bir göz at. Bende kesin çözüm oldu. Bu arada 6 ayda verdiğim kilo 14:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben genelde zayıf yani incecik olamadım.Şu an eski halimden başka birşey istemiyorum.Sıfır göbek biraz basene razıyım:)Listene bakıyorum hemen,sağol canım.

      Sil
  14. saçların harika gözüküyor rengini iyiki açmışsın :) biraz zamanla bu sorunlarda geçecek eminim

    YanıtlaSil
  15. çok geçmiş olsun çok üzüldüm,bende bu sorunları yaşayacağım doğum sonrası kimbilir...
    Kiloları dert etmeyin bebiş sağlıklı olsun yeter biraz daha sabır emzirme bitince dilediğiniz gibi verirsiniz sevgiler

    YanıtlaSil
  16. Canım seni çok iyi anlıyorum. Kilolar konusu benim de umduğum gibi olmadı. İşe başladığımda ve oğluş ayaklandığında gidecek diye avutuyorum kendimi. Süt bende de iyice azaldı zaten diğer gıdalardan günde ancak 3-4 kez fırsat oluyor emzirmeye.Hayırlısı olsun 9 ay emdi çok şükür. Saçlarına ba-yıl-dım. en sarı saç hastasıyım ve sana da çok yakışmış.Güle güle uzat.Her şey yoluna girer yavaş yavaş umarım. Allah sevdiklerimize ve çocuklarımıza sağlıklı günler nasip etsin inşallah.Sevgiler....

    YanıtlaSil



Yorumlarınız beni mutlu ediyor.Teşekkürler...