İzleyiciler

10 Nisan 2013 Çarşamba

Bebeğimle 6.ay/Ek Gıdaya Geçiş/İlk Diş


Her ayın 3'ünde gelişimimizi yazdığım seri bu ay biraz gecikti.Hayatımda yeni gelişmeler ve yeni kararlar var.(Detaylar sürprizlerle beraber yakında)

Gelelim Tosun Paşam'ın geride bıraktığımız 6.ayına...

Günde 5-10dk yürüteç kullanmaya başladık.
Ek gıdaya geçtik.
İlk dişi 5Nisan'da patladı.Şuan 2.diş sıkıntısı ile uğraşıyoruz.
Gece uykusuzluğu,ani huy değiştirip huysuzlanmaları,birkaç gün kabız,birkaç gün ishal durumları bazen iştahsızlığı ile günler geçiyor.
Haftaiçi üç gün işte,iki gün evdeyim.Haftasonunu ekleyince dört gün benimle üç gün anneannesiyle eğleniyor bücürüm.

Belirli yeme alışkanlığı olması için çabalıyoruz.Değişik gıdalar tattırıyoruz.
Kahvaltıda:beyaz peynir,yumurta sarısı,pekmez
Ara öğünde:muz,elma,havuç
Uyku sonrası öğle yemeğinde:patates,havuç,kabak,ıspanak ile püre yada çorba veya tavuk-et ile hazırlanmış çorba veya ev yapımı sebzeli tarhana çorbası
Akşamüstü ev yapımı günlük hazırladığımız yoğurt
Akşama yine çorba veya püre(bu haftadan sonra minik köfteler de hazırlayacağım)
Aralarda su,mama,anne sütü takviyesi de yapıyoruz.
İşte olduğum günler imkanım varsa öğle aramda anneme gidip bücürümü emziriyorum.

Pazar kahvaltılarımız da şenlendi,masamızı paylaşan yakışıklımız mama sandalyesine alışıyor:

Yumurtayla arası yok ama benim gibi yumurtadan nefret etmesini istemiyorum.Her gün zorlamadan yiyebildiği kadar veriyorum.Peynir,elma,yoğurt en çok muz seviyor.

Diş partisi hazırlıklarına başladım.Detayları paylaşmadan en son hepsini ekleyeceğim.
Son zamanlarda gördüğüm fikir hırsızlıklarından sıkıldım.Kendi fikri olmayan birşeyi kendi fikriymiş gibi gösterip,birinden duyduğunu ondan önce yapıp bunu marifet sanan terbiyesizler dilerim kendine bir pay çıkarır.


Sağlıklı,mutlu günler diliyorum...

16 yorum:

  1. oyy maşallah size, yesin de sağlıkla büyüsün miniğin ,

    YanıtlaSil
  2. Tosun ki tam tosun,maşallah maşallah.Demek incilerden biri geldi,ağrısız sızısız gelsin diğerleri de inşallah canım.Öperiz kocaman..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım çok teşekkürler.Evet ilk incimiz geldi şükür.Sizinde sağlıkla gelsin incileriniz.Bizde öptük sizi;)

      Sil
  3. Massalllah ,masallah disi de hayirli olsun yeni diside cabucak ciksin ins:-)
    Degisilikleri merakla bekliyorummm:-)

    YanıtlaSil
  4. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  5. Canım okurmuşsunuz eminim doktorunada sormuşsundur ama yürüteçi pek önermiyorlar gerçi zamanında bende abimde kullanmışız sanırım eskiden kullanmayanda yok ama mesela ben doktoruma sorduğumda önermedi hatta bi ülkede yasaklandığını bile söylemişti ama nedenini sormadım bide araştırdığımda bebeğin keşfetmesi için yerde olmasının daha iyi olduğunu okumuştum ama şuda gerçek hayat kurtarıcı olcak bişi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım benim bir tanıdığımın çocuğuda yürüteç kullanmadı diye bacak kasları gelişmemiş ve aylarca uğraşmışlar.
      Çok sık olmasada yürüteç kullanmayı düşünüyorum.Bebeğimin birşeyleri keşfetmesi için çok zaman çaba harcıyorum amacım hayat kurtarsın kucağımdan insin değil.Tercih tabiki.İçine nasıl siniyorsa öyle yap.Ben öyle yapıyorum.Teşekkür ederim fikrini belirttiğin için.
      Sevgiler...

      Sil
    2. Yürüteçi kullanmadığı için bacak kaslarının gelişmemiş olması ilginç ama olabiliyor demekki, senin kararın tabiki bende bildiklerimi belirttim canım ama şimdi daha 6 aylık ben şöyle 8-9 olsun hayat kurtarıcı dememin nedenini cok iyi anlıcaksın :) benim bıdık puan beni yürüteç gibi kullanıyor ee haliyle bitiyorsun

      Sil
    3. Kocaman sevgiler canım bide bloğumda bitürlü yazamadım aklıma gelmişken yazayım ama sanırım 8. Aydan sonra kullsnılabiliyor sen yine araştır ama bebekler için ruşeym çok değerli yoğurduna çorbalarına katıyorum ben aklında olsun...

      Sil
  6. Ay ben de ilk disimizi heyecanla bekliyorum. Ek gidaya hemen hemen ayni sekilde baslamisiz. Dis partinizin detaylarini merakla bekliyorum.Yürüteç ben de almiycam şimdilik.Oglusuna maşallah diyorum ilk dişiniz hayırlı olsun.Sevgiler... http://mutlulukseninicinde.blogspot.com

    YanıtlaSil
  7. allahım ısırıcam o yanakları yaa=) diş partisini sabırsızlıkla bekliyorum canım

    YanıtlaSil
  8. KIYAMAM BEN ONA NE ZORLANMISTIR HAYIRLI OLSUN İLK DISINIZ..

    YanıtlaSil
  9. oy oy nasılda büyümüş, delikanlı olmuş.. maşallah..

    YanıtlaSil
  10. maşallah zaman ne hızlı akıyor hele de anneler için öyle dimii, öpüyorum sizi :*

    YanıtlaSil



Yorumlarınız beni mutlu ediyor.Teşekkürler...