İzleyiciler

30 Haziran 2012 Cumartesi

Hamileliğimde24.hafta ve alışveriş

Uzun süredir göbeğimin dahil olduğu bir fotoğraf eklemiyordum.Merakını dile getiren arkadaşlarım oldu.

İşte günden güne büyüyen bebeğim ve ben:
 Alışveriş anında annem,kardeşim,ben farklı ilgi alanlarındayız(artık;))
Kombinlerimiz;Mango,Sandaletim;migros(şu yazımda bahsetmiştim),Kardeşimin babeti;Zara


 C&A'nın organik ürünlerini keşfettim ve bebeğim için super ciciler buldum:




Bu hafta bittiğinde 6.ayımız bitiyor,ilk trimester çok zordu,2.trimester keyifli ve güzel.En zoru 3.trimester diyenler çoğunlukta olsada akışına bırakıp,sağlığımıza dikkat edicem.

Çevrenin ne dediğini ve internette yazılanları ciddiye aldığımda strese giriyorum.Tetanoz aşısı,2li,3lü,4lü testler ve daha birçok konuda yorum yapanları dinleyip kısa süreli telaşlara kapıldım bir süre(Bu konuyu detaylarıyla yazacağım bir post düşünüyorum)Şimdilerde kendi tecrübemi kendim edinmeye,kulaktan dolma bilgilerle kendimi ve bebeğimi üzmemeye karar verdim.A tabi birde babamızı.O da benle beraber stres oluyor,üzülüyor...

Kilo artışımı soranlara not:Bu hafta doktor kontrolmüzde 1kg vermiş göründüm(bol su içmemin etkisi olmuş olabilir)Yani 6ay bitmek üzere ve toplamda aldığım kilo3.Bebeğimin gelişimi ise maşallah gayet iyi.
Dilerim sağlığımız yerinde ve kilomuz böyle kontrolünde devam eder.

27 Haziran 2012 Çarşamba

Çerçeve süsleme

Bebeğimin hazırlıklarına başladım.Anneme göre 7.ayda herşey tam olmalı;erken doğum riskine önlem için.
(Dilerim öyle birşey olmaz)Annem öyle hevesle hazırlık yapıyor ki bazen ona yetişemiyorum:)

Yeni doğan bebeğe alınması gerekenler listesi fazla kabarık.Tecrübeli genç anneler etrafımda çoğunlukta.Kesin almam gerekenler,asla almamam gerekenler listemiz de oluştu.

Kıyafetler,havlular,battaniyeler,bebek bezleri,alt değiştirme ürünleri...aklıma şuan gelmeyen neler neler...

Bunların yanında bebeğimin odası içinde birkaç fikir var aklımda.Maviyi çok sık kullanmayı düşünmesemde erkek bebiş olunca mavi kaçınılmaz oluyor.Odası için açık renkleri fazlaca kullanmayı düşünüyorum.Huzur dolu bir oda istiyorum.

Beyaz düz bir çerçeveyi süslemişken paylaşmak istedim.Bundan sonra da büyük ihtimalle bu tarz paylaşımlarım çoğalacak.


Dilerim minik bebeğim sağlıkla güzel günlerde bize katılır,bu çerçeve mutlulukla dolar...

Haftasonu ve kiraz

Pazar günlerini bazen ev sessizliğinde,rahatlığında,hazırladığımız süslü sofralarda bazen arkadaşlarla kalabalık ortamlarda açık havada geçiriyoruz.

Geçtiğimiz hafta arkadaşlarımızı arayıp kahvaltıya davet edelim derken 'yayladayız biz hadi siz gelin'sonrası kendimizi yolda bulduk.Son dk planı insanı olmasamda zaman zaman hayır diyemediğim sevdiklerim var.

İyiki gitmişiz dedik.Temiz hava,dalından koparılan meyveler,sevdiklerimizle hoş sohbet...

Sıfır makyajla hortlak gibi göründüğümü çok sonra farkettim:)ama pek umursamadım.Hamilelik günlerimi bakımsız geçirmiyorum ama eski takıntılarımdan uzaklaştığımı söyleyebilirim.Makyajsız fotoğraf çektirmem kaprisim bitti.(gereksiz bir kapris olduğunu biliyorum:))


 Yolculuk benim için ayrı bir keyif.Sevdiğim şarkılar fonda,sevdiğim yanımda.
Bana üst dallardan meyve toplama yasağı getirilsede(uzanmamam için) toplanan meyvelere alt dallardan katkım oldu.
Şuan hamileliğimin 23.haftasındayız.Bebeğimin kıpırtıları arttı,hatta minik hareketleri t-shirtm üzerinden bile görünüyor.Sesimi tanıyor,tepki veriyor.(En çok mutlu olduğum anlardan biri;sesimi ve onu sevdiğimi anladığında tepkilerini artırması)Şimdiden söyleyebilirim sanırım bu bebiş tatlı ve meyve seviyor:)

23 Haziran 2012 Cumartesi

Koton Alışverişi

Hamile giyimde seçenek az ve fiyatlar pahalı diye düşünüyorum.Bu durum çocuk özellikle yeni doğan bebek ürünlerinde de böyle.İnsanlar özeniyor diye bunu sömürü haline getiren firmalardan alışveriş yapmıyorum(Çok gezen çok alışveriş yapan biri zaten ortalama fiyatları öğreniyor)

Koton ürünleri kalitesi,fiyatı,seçenekleri ile hamileliğimde de kurtarıcım olmaya devam ediyor.

Şuan hamileliğimde 23.hafta başındayım.Göbeğim günden güne büyüdüğü için alışveriş yaparken birkaç hafta sonra da giyebilirmiyim hatta doğum sonrasında kullanabilrmiyim diye düşünüp öyle alıyorum alacaklarımı.

İş yerimin çok yakınına Koton mağazası açıldığı için hem şanslı hem şanssızım:)Yeni ürünleri sıkı takipteyim ama frenliyorum kendimi.

Son günlerde aldıklarım hamilelerin de kullanacağı,rahat giyisiler;

İlk cici: Koton Ole Homewear
(Penyesi yumuşacık,pembe çiçekler ve tüllü detaylar ile şuan ev giyimimde gözdem diyebilirim:))
 2.cici:Günlük kullanıma uygun bir elbise(L bedeni kalmadığı için M beden aldım,minik bir mutluluk yaşadım;hala M bedene sığmanın mutluluğu:))

Bel kısmı lastikli hamile pantolonları da Koton'dan!Daha önce hiç rastlamamıştım yada ihtiyacım olmadığından farketmemişim.
Açık renk kot kumaşı incecik,keten hemen esnediği için çok rahat.
Sağlıklı ve mutlu günler...

21 Haziran 2012 Perşembe

Bici Bici

Genelde Adanalıların severek yediği bir tatlı.
Başka şehirlerde yaşayanlar arasında bilen de var bilmeyen de...

Bici bici nasıl birşey diyenler için;
Alt kısmında nişasta ve su ile pişirilip kırmızı gıda boyası ile renklendirilen,dolapta bekletilen sonra küçük küpler halinde doğranan bir karışım,üstüne ince parçacıklar haline getirilen buz,biraz gül suyu,biraz renklendiricili sıvı,bol pudra şekeri ve meyve ilavesi.
Görüldüğü gibi 2.trimesterda iştahım yerinde:)Yediklerime dikkat etmeye çalışıyorum ama haftada birkaç gün kaçamak yapıyor tatlı yiyorum.Dondurma ise hala hayır diyemediklerim arasında ilk sırada yerini koruyor:)

22.hafta bitti yani oğluşumla 5,5ayı geride bıraktık toplamda4kg aldım.Dilerim bu artış vücudumun su tutmasıyla artmaz:çünkü el-ayak şişliklerim oluyor,eğleniyor,gülüp geçiyor gibi görünsemde korkuyorum şişliklerin artmasından...

Bol eğlenceli,az kalori günler;)

18 Haziran 2012 Pazartesi

Evde pedikür için yeni ürünler

Yazın dolaplarımızda yerini alan rengarenk flip floplr,sandaletler ayak bakımının önemini artırıyor.
Ben kışın bakımı azaltan yazın abartanları sevmiyor,sağlıklı bulmuyorum.Bakım rutin olmalı diyenlerdenim.Hamilelikle birlikte her detayı daha fazla düşünüyorum:sağlık ve temizlik ilk şart tabiki.Yıllardır evde manikür-pedikür yapıyorum nadiren kendi ürünlerimi götürüp kuaförde yaptırıyorum(çok zahmetli geliyor;hem eşyalarımı toparlayıp götürüp üstüne sıra beklemek.Evde sevdiğim müzikler eşliğinde bakım yapmak işime geliyor;))

Pedikür için son günlerde aldığım ve memnun kaldığım ürünler;

Pedikür için ılık su içine biraz duş jeli biraz şampuan ekledim.
Gratis'ten aldığım topuk rendesi ile topuklarımı rendeleyip sonrasında Rossmann'dan aldığım törpü ile törpüledim.Sonrasında klasik manikür işlemi(tırnak etlerini düzenleme,tırnakları kesme-törpüleme)uyguladım.
Ortadaki topuk taşını kullanmaya gerek kalmadı,şimdilik rafa kaldırdım.

Evde manikür-pedikür için şu yazıma da bakabilirsiniz.

Sağlıklı ve mutlu günler diliyorum...

14 Haziran 2012 Perşembe

Pastel'in mis kokulu ojeleri

Birçok blogda rastlamışsınızdır eminim.İlk gördüğümde hemen edinmeliyim dediğim ürünlerdendi.
Öğretmenlerin özellikle benim gibi sürekli özel derste olanların kişisel bakımına her daim ekstra özen göstermesi gerek diye düşünüyorum.(Meslek farketmeden her insan için kişisel bakım şart ama öğretmenlikte çok daha dikkat gerekiyor bence)

Giyimi-takıları,makyajı,saçı,elleri,kokusu...hepsi dozunda olmalı bir öğretmenin.El bakımı ise atlanmaması gereken detaylardan.

İş günlerinde genelde french yada mat ve açık renk ojeleri tercih ediyorum;ellerimi çok kullanan biriyim;)
Haftasonu yada özel günlerde ise mat kırmızı ojelerden vazgeçemiyorum o ayrı...

Lafı çok uzattım ama az önce manikürümü yapıp frenchlerimi tazeledim ve bu defa Pastel'in Hindistan cevizi kokulu ojesini kullandım,şuan ki güzel hissi paylaşmadan geçmek istemedim.Harika bir koku odayı sardı.

 Tarçın ve hindistan cevizi kokusunu seviyorum bu nedenle ilk denemelerde bu iki kokuyu kullandım,sıra seriyi tamamlayıp tüm yaz kokulu ojeler sürmekte;)

Sür,kurut ve kokla!

Kardeş Mezuniyeti

Kardeştenöte:en yakın arkadaşım,en güvendiğim,varlığıyla hayatımı güzelleştiren çıtırımın mezuniyeti geçen haftaydı.Ailece gururlandık.

İnceliğiyle benimle alakası yok:)
 Oğlum da teyzesinin diploma törenini hissetti sanırım,kıpırtıları ile farkettirdi.

Kombin detaylarını unuttuğumda soranlar oluyor,o nedenle eklemeden geçmiyorum.
Elbisem;Fabrika
Sandalet;Bambi

*Bu elbise altına topuklu sade beyaz bir ayakkabı tercih etmek istesemde vücudumun şişliği buna izin vermedi.

Kardeş kombini;
Etek-gömlek;Mango
Papiler;Steve madden
Kolye benim hediyem:)

11 Haziran 2012 Pazartesi

BUGÜN DOĞUMGÜNÜM!

20'li yaşlarımın sonuncusuna adım attım(kendimi hiç 29a adım atmış gibi hissetmiyorum o ayrı)
Pek heyecanlı ve mutluyum,bunun en önemli sebebi ise tabiki şuanda hareketlerini hissettiğim miniğim,karnımdaki bücürüm:)

Bugün rutin şekilde ofise gittim,özel dersime başladım ve bir süre sonra ortağım birşey sormam lazım diyerek beni odamdan çıkardı,sonrasında öğrencilerimin sürprizi ile karşılaştım.Mumları üfleyip hediyelerimi açtım.O anı ölümsüzleştirip bol kahkahalı sohbete daldık.29.yaşıma inanmayan,beni şımartan öğrencilerimle keyifli anlar geçirdim.





Oğlum şimdi 21 haftalık.Onun varlığını hissetmek günümü güzelleştiren en güzel hediye bana.

Mutlu günler...

8 Haziran 2012 Cuma

ESKİMO

Çocukluğumda annemden gizli yemeye bayılırdım.(Faranjitli bir tip olduğum için buzdan uzak durmam
istenirdi;bense kardeşimle beraber yasakları çiğner eskimoları mideye indirirdim:))

Geçen gün Migros'ta eskimo kaplarını görünce eskiyi hatırladım ve bir tane aldım;eve gelip hemen ilk denememi yaptım.

Hamileliğimi öğrendiğimde şubat ortasında aşerip eşime kavun aratan ben şimdilerde kavunu dolaptan eksik etmiyorum.Eskimoyu limonatalı yapmayı düşünürken vazgeçip mis kokulu=kavunlu yaptım.

Kavunu rendeledim,biraz sulandı(şeker yada su eklemedim)
1,5dilim kavunla 6adet mini boy eskimo kabı doldu.
Ertesi gün anneden kalma alışkanlıkla suyu (hala dondurma yada eskimo sonrası su içmemi sık sık hatırlatır canım annem)ve eskimomu yanıma aldım.


Bir sonraki denememi şeftalili yapmayı planlıyorum.
Sizde deneyin,içinizi serinletin;)

Sevgiler...


7 Haziran 2012 Perşembe

Biraz da aksesuar

Uzun süredir bebişten bahsetmediğim yazım olmadığını farkettim az önce.(ama napayım,hep aklımda o var)
Neyse bu kez konuyu dağıtmak,duygulanmak yok:)

Kendime yaptığım alışverişler azaldı,birkaç hamile pantolonu ve elbise işte günlerimi kurtarıyor.
Son zamanlarda kardeşimin mezuniyeti için alışverişte ona eşlik ederken kendimi minik minik ödüllendirdim.

Aksesuarların herbiri bir yerden;
Fiyonk yüzükler;Tresera(3lü satılıyor.Neon pembe-turuncu-sarı)
Kalpli-nazar boncuklu küpe;Sacha
Fiyonklu-taşlı kalpli küpeler;Rossmann
 Bilezikler;Tresera

 Dudak şekilli el çantası;Gazipaşa'dan
 Şapka;Defacto(aradabir uğruyorum ve defacto'nun beni şaşırtmasına izin veriyorum,fiyatları inanılmaz uygun ve modelleri ile trendleri takipte)
 Ayaklarım akşama doğru tombikleştiği için eski papilerimi ve geçen yazdan stokladığım topukluları rafa kaldırdım.Dolgu topuklu yada sandaletlerle rahat ediyorum.

Bu papi de inanılmaz ama Migros'tan;



Bir minik alışveriş

Oğlum için hazırlığa başladık.Başladık diyorum çünkü annemi ve arkadaşlarını,kardeşimi,eşimin halalarını durduramıyorum:)Eşimin ve benim ailemde kısmetse  ilk torun olacak miniğimiz.Bu heyecan bu görgüsüzlük ondan olabilir hoşgörün;)

Mağazalarda kız bebekler için çok çeşitli ürünler bulunuyor ama erkekler için seçenekler sınırlı.Neyseki azimli bir anne adayıyım aklıma koyduğumu bulmadan eve dönmüyor,oğlum için bol bol gezip gönlüme göre ciciler seçiyorum.

Aldıklarım,anneler gününde hediye gelenler,anneannemizin yaptıkları ile şimdiden dolapların birkaç rafı doldu.
'Çabuk büyüyorlar fazla kıyafet alma' diyenler çoğunlukta,onları dinlemeye çalışıyorum(zaman zaman kendimi frenleyemesemde)

 Ayy bu minik çorapları görüpte sevmemek elde değil dimi;)?


6 Haziran 2012 Çarşamba

Evlilik yıldönümümüz(4.♥)

Yıllar ne çabuk geçiyor:dün evlilikte 4.yılımızı geride bıraktık kocacığımla.
Bu yıl ki evlilik yıldönümümüz daha anlamlı,daha heyecanlı geldi bana.Minik bebeğimiz karnımda büyürken,varlığını hissederken herşey daha güzel.


Oğluma hatıra olsun diye erikli foto:)
Bu yıl yediğim eriği hiç bir yıl yemedim,aşerdiğim yicekler arasında1.sırada:)
Kombin fotoğrafını da atlamıyorum şu göbeğimle;)


Elbise;x-side(yeni sezon indiriminden)
Çanta;sosyete pazarı
Papiler;ayakkabı dünyası(sanırım)

Mutlu günler...


4 Haziran 2012 Pazartesi

Oğlum,göbeğim ve ben:)

Merhabalar,
Oğlumun büyümesini merak edenler için bu post!
18.haftaya kadar pek belli olmayan göbüşüm son 2haftada hızla büyüdü,belirginleşti;mağazalarda,marketlerde hamilelerin önceliklerini böylece görmüş oldum:) (Sırasını verenler,tanıtım ürünlerinden zorla tattırmak isteyenler...)

Şükürler olsun sağlığımız yerinde;doğal olarak keyfimizde.
Miniğimin hareketlerini günden güne daha fazla hissetmek,onun için alışveriş yapmak,hayaliyle uyuyup uyanmak günlerimi güzelleştiriyor.

İlk fotoğraf ofiste bunalıp öğle yemeğimizi alıp kaçamak yaptığımız yerden;



Kardeşimin üniv.mezuniyeti için ayakkabı arayışına ortak olmuşken elbise provasını da görmek istedim.

 En yakın arkadaşlarımdan birinin geçen yıl doğumunu kapıda bekleyip bu yıl oğlunun 1.yaş gününü görmek ayrı güzel.Dilerim bizim bücürün de sağlıkla büyüdüğünü görürüz.(Kocişe alıştırma olsun diye Çınar'ı kucağına  verdik:))

Mutlu ve sağlıklı bir hafta diliyorum...