İzleyiciler

8 Haziran 2012 Cuma

ESKİMO

Çocukluğumda annemden gizli yemeye bayılırdım.(Faranjitli bir tip olduğum için buzdan uzak durmam
istenirdi;bense kardeşimle beraber yasakları çiğner eskimoları mideye indirirdim:))

Geçen gün Migros'ta eskimo kaplarını görünce eskiyi hatırladım ve bir tane aldım;eve gelip hemen ilk denememi yaptım.

Hamileliğimi öğrendiğimde şubat ortasında aşerip eşime kavun aratan ben şimdilerde kavunu dolaptan eksik etmiyorum.Eskimoyu limonatalı yapmayı düşünürken vazgeçip mis kokulu=kavunlu yaptım.

Kavunu rendeledim,biraz sulandı(şeker yada su eklemedim)
1,5dilim kavunla 6adet mini boy eskimo kabı doldu.
Ertesi gün anneden kalma alışkanlıkla suyu (hala dondurma yada eskimo sonrası su içmemi sık sık hatırlatır canım annem)ve eskimomu yanıma aldım.


Bir sonraki denememi şeftalili yapmayı planlıyorum.
Sizde deneyin,içinizi serinletin;)

Sevgiler...


10 yorum:

  1. Eskimo dedin beni benden aldın canım yaaa, o kadar çok severdim ki, bizim bakkal bir komşumuz vardı o yapar satardı ama onun eskimosunun tadı bir başkaydı, olsada yesem yine.. Bende ara ara evde çilekle yapıyorum, sütlede :)
    Sanada küçük erkeğime de yarasın :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende çocukluğumda çok yerdim.Okul çıkışı yediklerimin tadı hala damağımda:)Sütlü eskimoyu sen söyleyince hatırladım,oğluş için yiyebilirim;)Yarıyordur inş.Öpüldün kuzum.

      Sil
  2. eskimoo ay yüzümü güldürmeye yetti çocukluğumuzun eğlencesi:) afiyet olsun canımm ve bu eskimo kaplarına bayıldım :*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çocukluğunda rahat durmayan bir ben değilmişim:))kaplardan sana da alalım tatlım

      Sil
  3. bu kalıplardan küçükken bizde de vardı :) sütlü eskimo dediniz de olsa da yesekk :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eskiden daha yaygındı şimdi daha az görüyorum.sütlü eskimo denicem bu hafta;)

      Sil
  4. Kim sevmezki eskimoları çok iyi fikir hemen bugün migrosa gidiyorum umarım bulabilirim.
    Buarada afiyet olsun yarasın sana ve babişine:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dimi ama:)eskimo sevilmezmiiii.Dilerim bulursun.Teşekkürler;)

      Sil
  5. süper fikir...kremalı bol kalorili dondurmalar yerine bunları buzluğa doldurmak lazım...iyiki hatırlattın :)))
    www.trendyandfriendly.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. haklısın.bol kalori yerine çoğunluğu su olan kalorisi az olan eskimolar iç serinletici;)

      Sil



Yorumlarınız beni mutlu ediyor.Teşekkürler...