İzleyiciler

21 Haziran 2012 Perşembe

Bici Bici

Genelde Adanalıların severek yediği bir tatlı.
Başka şehirlerde yaşayanlar arasında bilen de var bilmeyen de...

Bici bici nasıl birşey diyenler için;
Alt kısmında nişasta ve su ile pişirilip kırmızı gıda boyası ile renklendirilen,dolapta bekletilen sonra küçük küpler halinde doğranan bir karışım,üstüne ince parçacıklar haline getirilen buz,biraz gül suyu,biraz renklendiricili sıvı,bol pudra şekeri ve meyve ilavesi.
Görüldüğü gibi 2.trimesterda iştahım yerinde:)Yediklerime dikkat etmeye çalışıyorum ama haftada birkaç gün kaçamak yapıyor tatlı yiyorum.Dondurma ise hala hayır diyemediklerim arasında ilk sırada yerini koruyor:)

22.hafta bitti yani oğluşumla 5,5ayı geride bıraktık toplamda4kg aldım.Dilerim bu artış vücudumun su tutmasıyla artmaz:çünkü el-ayak şişliklerim oluyor,eğleniyor,gülüp geçiyor gibi görünsemde korkuyorum şişliklerin artmasından...

Bol eğlenceli,az kalori günler;)

25 yorum:

  1. eweeeet bici biciiii:) sanırım orasıda menderes dedikleri yer:) afiyet olsun,ama kalorilere çok dikkat et sonra zor gider diyorlar,ben şimdiden pilates yapıyorum ki hamile kalırsam da yapabileyim diye :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet menderes dedikleri yer burası;)kilolar konusunda haklısın,dilerim çabuk kurtulurum.bebeğimi sağlıkla kucağıma alıp incelmek istiyorum.pilatese başlamakla iyi yapmışsın ben geç kaldım;)

      Sil
  2. ahhh kuşumm yiyiki varlığını hatırlattın,bi yorum yazdın kalbimi çaldında geldim bu tatlıyı gördüm:))
    umarım sitemimi alttan alttan anlamışsındır...:)
    ah bebişim hamilelik nasıl yakışmış sana,o tatlıyıda eğer hamile olmasaydın başka şekilde anlatabilirdim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canımmm haklısın ihmal ettim seni ve blogunu.Yoğunluğum azalıyor yaz geldi artık daha sık iletişimde oluruz;)sitemini aldım yani.
      hamilelği yakıştırmana sevindim o tatlıyı başka ne şekilde yapıyorlar bir ara anlat merak ettim;)

      Sil
  3. Ben merak ettim ama şimdi bici biciyi :) Afiyet bal olsun,oğluşuna yarasın inşallah canım.Yapabilirsin mutlaka yarım saat de olsa yürüyüş yap tatlım,çok yararı oluyor ve şişlikler konusunda tuza dikkat.Kilo alımı benim de aynen ama,ne varki son iki kiloyu 10 günde alınca endişe bastı beni :( İştahta çok açık hayırlısı bakalım..
    Kocaman sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir gün yolun düşerse beraber yeriz inşallah.Yürüyüş çok zor benim için.Çalışıp eve gelince akşam dinleniyorum,gündüz boşluğum olduğunda da hava aşırı sıcak,tansiyonum çıkıyor:(Bende son 2haftada aldım2kiloyu bende de aynı telaş var.İştahım aynen:))Sevgiler...

      Sil
  4. bici bici yiyin cici cici :)afiyet bal şeker olsun canım Adanammmm özledim çok son 1 haftam bici bicisine can kurban :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :))ne kafiyeli yorum bu böyle.Adananın özlenecek pek bir yanı kalmadı sıcaklardan diyordum ama yorumunu okuyunca durup bir daha düşündüm.Hak verdim sana.gel de beraber yiyelim bicileri;)

      Sil
  5. Valla sırf şu bicibici yüzünden kalkıp Adana'ya gelcem bigün :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)Gel ama sadece bicibici için değil.beni görmeden misafirim olmadan gitme tatlım;)

      Sil
    2. inşallah canım bigün yolum düşerse senle pembeesinticimi görmeden dönmem :)

      Sil
  6. görüntü güzel hiç yemedim ve merak ettim iyi mi ;)

    YanıtlaSil
  7. canım çekti bak şimdi, afiyet bal şeker olsun...:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)teşekkürler,gel beraber yiyelim

      Sil
  8. Ayyy canım benim bayılıyorum sizin şu abla kardeş hallerinize ;)) Senin de göbüş de pek tatlı olmuş, tam sevmelik :) Bu arada yarasın kuzuya ciciler biciler ;))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol balım.Abla-kardeş hallerimizi bende seviyorum.Göbüş günden güne büyümekte.Kuzuya yarıyordur inşallah(bana kilo olarak dönmesinin bir artısı olmalı:))

      Sil
  9. duydum bu tatlıyı ama denemedim hiç hoş gözüküyor ama onu geçtim5,5 ayda 4 kilo süper!
    harika gidiyorsun sağlıkla gelsin minik adam:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hiç denememiş olanlara değişik gelen bir tat.Orjinalde ince değilim,hamilelikte bari az alayım diyo bünyem sanırım:))Dilerim böyle gider.Söylentiler biraz korkutuyor(son2ay çok kilo alan varmışş)Sağlıkla gelsin miniğim elbet veririm kilocukları;)

      Sil
  10. yedim bende canım , ama çok sevdiğimi söyleyemeyeceğim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Damak zevkine uymayabilir canım.Çocukluğumdan bu yana alıştığım bir tat olduğu için seviyorumdur belki;)

      Sil
  11. hamile hamile o bici bici nasıl bir hatadır... onu ne sartlarda yapıyorlar bilmiyorum, eleştirmek te istemem çünkü zaten tercih etmiyorum. Ama asıl değinmek istediğim konu içine konulan buzun hangi suyla yapıldığı... sağlıkla kalın..

    esra

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yediklerime dikkat etsemde 'sakınılan göze çöp batar'lafına inanıyorum.Canım çok istediyse bildiğim yerde bici yiyorum.Çok güvenip evimize aldığımız ünlü markaların ürünlerinin içinde neler var neler...

      'Eleştirmek istemem' ile 'hamile hamile o bici bici nasıl bir hatadır'cümlesi aynı yorumda biraz alakasız görünüyor sanki.Herkesin kendi tercihi kendine;)

      Sağlıkla kalın...

      Sil
    2. Daha önce de çok iyi bildiğiniz bir yerde yediğiiniz yemekten zehirlediğinizi belirten bir postunuzu okumuştum bu yüzden yazma, şaşırma hakkını elde etmiş bulundum... ben 'eleştirmek istemem' derken bici bici ciyi eleştirmiyorum sonuçta gitmiyorum dedim, yanlış anlamışsınız.. Ama 'hamile hamile bici bici...' derken tamamen allah korusun mikrop kaparsınız anlamında yazmıştım.. ne kadar güvenilir olursa olsun arıtılmamış su olmayabilir, çeşme suyuysa bile çok fena.. annem kadın doğum uzmanı, henüz anne olmadım ve de insallah en kısa zamanda ben de bu duyguları yaşarım ama edindiğim bilgiler doğrultusunda şaşırma iletisiydi..

      esra

      Sil



Yorumlarınız beni mutlu ediyor.Teşekkürler...