İzleyiciler

31 Ocak 2012 Salı

Yılmaz Özdil'in yazısında İLK KADIN HAKİM:Anneannem!

Az önce aldığım bir haberle çok mutlu oldum.Nur içinde yatsın,idolüm olan canım anneannemin bahsi geçmiş Yılmaz Özdil'in bugünki yazısında.

Ben internetten okudum yazıyı ama hatırası kalmalı,birkaç tane gazete alıp saklamayı düşünüyorum...

Yıllaaar önce de 'İLK KADIN HAKİM' başlıklı yazıyla gazetelerde yer almış anneannem,kırdığı 2kalem yani verdiği 2idam cezası nedeniyle zaman zaman gündeme gelmiş.Şimdilerde o gazetelere bakınca,eski kokulu kağıttanmıdır,baskıdanmıdır,yazılanlardanmıdır bilmem hep duygulanırım ben.

Bugünki yazıyı merak edenler burdan okuyabilir.

'İlk kadın hakimimiz Mürüvvet Hanım'da görevine başladı'
Bu cümle birileri için birşey ifade etmeyebilir ama ben nasıl kazandığını,nasıl okuduğunu,zorluklarını dinlediğim için:kız çocuklarının ilkokula bile yollanmadığı zamanlarda Ankara'da üniversite okuyan,derece ile okulu bitirip,göreve başlayan Mürüvvet TALU'ya sonsuz saygı duyuyor ve onunla gurur duyuyorum.

İsmini aldığım mükemmel kadının şimdi yaşıyor olmasını,birikimlerini paylaşmasını,beş çayında süslü sofralarda,çiçekli,dantelli masalarda aile dostlarıyla sohbetlerini dinlemeyi,dizinde uzanıp saçlarımı okşuyor olmasını...ne çok isterdim.

Çokça duygulanmışken itiraf edeyim:Hayatımızdan gittiğine en çok üzüldüğümdür.
Bana hep:'Adımı yaşatıyorsun,mesleğimi de yaşat'derdi.Keşke O'nu dinleseydim diyorum bazen...

26 yorum:

  1. MashAllah, Nur icinde yatsin=)))
    Ne kadar Gurur verici..

    YanıtlaSil
  2. Allah rahmet eylesin,ne güzel bi gurur...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin.
      Öyle canım,şükürler olsun.

      Sil
  3. o kadar güzel bir şey ki bu duygu , ne yaparsanız yapın hayatta kendi başınıza da olsa asla bu hazzı hissedemzsiniz ...Ve ne kadar şanslısınız , bunu da farkındasınız...Size imrenmemek elde değil...Allah rahmet etsin anneanneye.Kendisine bir kez daha teşekkür etmek isterdim ben de...sevgiyle kalın...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne kadar güzel yorum yazmışsınız,çok teşekkür ederim.Bu güzel duyguyu benimle paylaştığınız için,böyle samimi dile getirdiğiniz için tekrar tekrar teşekkürler.sevgiler...

      Sil
  4. ayy süper yaa, hemen gazeteleri kap gel bencede canım:) mükemmel bir duygu olmalı hayatım onun adını taşımak ve adını gazetede görmek:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet canım harika bir duygu;)adını taşıdığım içinde ayrıca mutluyuum:)

      Sil
  5. allah rahmet eylesin.nur içinde yatsın..ne mutlu size böyle bir insanı tanımışsınız.paylaştığınız için teşekkürler..sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin.
      evet öyle bir insanı tanımak ve torunu olmak,anılarını yaşatmak güzel.
      Sevgiler...

      Sil
  6. onur verici, Allah rahmet eylesin..

    YanıtlaSil
  7. Ne büyük bir gurur tatlım. Benim bile tüylerim diken diken oldu. Belki aynı mesleği yapmıyorsun fakat senin mesleğinde bu ülkenin geleceği için çok büyük bir öneme sahip. Senin gibi aydın öğretmenlere ihtiyacı var ülkemin çocuklarının.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle canım.Mesleğimi çok seviyorum ama son günlerde ülkemizdeki hakim açığını gördükçe,adaletsizlikleri gördükçe bazen hakim olsamıydım diyorum.Ayrıca teşekkür ederim mesleğimle ilgili yorumuna.Mesleğimde elimden geleni yapmaya çalışıyorum,ülkemizin aydın gençlere ihtiyacı var.

      Sil
  8. sizin adınıza gerçekten gurur verici bir olay, çok şanslısınız.

    YanıtlaSil
  9. AY KUZUMMM NE KADAR KIVANÇ VERİCİ BİRŞEY BU.MESLEĞİNİ YAŞATMASANDA BENCE İSMİNLE VE BAŞARILARINLA ONU YETERİNCE MUTLU ETMİŞSİNDİR...NUR İÇİNDE YATSIN İNŞALLAH....ÖPÜYORUM CİCİM.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet tatlıııımmmm çok şükür öyle;)Teşekkür ederim.Kocaman öpüldün:)

      Sil
  10. ne kadar şanslısın canım böyle özel bir insanın torunu olmak ve onun ismini taşımak çok onu rverici olmalı.herkese nasip olmaz bu Allah rahmet eylesin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. haklısın canım.çok teşekkürler.

      Sil
  11. yılmaz ozdılll super senın yazında super:)

    YanıtlaSil
  12. canım benim ne kadar gurur duyulacak bişey bu.. bu zamanda bile kız çocuklarını okutmayan ne aileler var. aileniz gerçekten takdire şayanmış.. nur içinde yatsın anneanneciğin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkürler canım.evet ilkokulu bitiremeyen kızların yaşadığı bir dönemde üniv.mezunu olup ilkler arasında yer almak paha biçilemez sanırım.
      amin...

      Sil
  13. Anneanneniz nur içinde yatsın.Ne mutlu böyle bir kadının torunusunuz.

    YanıtlaSil



Yorumlarınız beni mutlu ediyor.Teşekkürler...