İzleyiciler

28 Ocak 2012 Cumartesi

Şaşkın İrmik Helvası


İkram ettiğim ne olursa olsun şık sunumları seviyorum.Zaman zaman muzipliklerde yapıyorum.
Canım annem dün çay saatinde bana uğrayınca kısa sürede yapabileceklerim arasından irmik helvasını tercih ettim.

Geçen hafta Twitter'da tatlişkom Esra Eba helva tarifi isteyince dışarda olduğum için tlfdan tarifi yazdım ve oda beğendiğini söyleyince bloguma da eklemek istedim.

İçindekiler(çok önce kendim uydurmuştum ölçüyü):
*1su bardağı irmik
*1su bardağı toz şeker
*1su bardağı su
*çok az(yarım yemek kaşığı) katı yağ ve yarım çay bardağı sıvı yağ

Yapılışı:
Yağ eritilir,irmik eklenir,sürekli karıştırılır(ihmale gelmez,yanabilir:))
Bir yandan da kaynamış su borcama alınıp şeker eklenir-eritilir.
İrmiğin rengi koyulaşınca(dikkat dikkat pembeleşme demiyorum,çünkü pembeleşmiyor:)) şekerli su eklenir,suyu çekilene kadar kısık ateşte bekletilir.
Son aşama:
Kağıt havlu yada yemekleri dinlendirmek için kullanılan bir havlu; tencere ile kapak arasına eklenip 15dk beklenr.


                          Sonra sevdiklerimiz için süslenir,ikram edilir;)




                                Afiyet bal-şeker olsun,kilo olmasın:)
                                          Sevgiler....

20 yorum:

  1. Çoook lezzetli görünüyor...:)afiyetler olsun...

    YanıtlaSil
  2. ELLERİNE SAĞLIK ÇOK GÜZEL GÖRÜNÜYOR.BENDE BU TATLIYI ÇOK SEVERİM.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim,bende seviyorum:))

      Sil
  3. şu anda şu resme bktığımda canım bundan çekti canım... hmhm sanırım gidip tatlı birşeyler yamaliyim.. eminim buda nasıl lezzetli olmuştur...

    YanıtlaSil
  4. tarifi aldım mutlaka denıcem cnm cok sağol:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. rica ederim canım,afiyet olsun;)

      Sil
  5. ANAMMM KUŞUM TADINI GEÇTİMDE GÖRÜNTÜ SÜPER)))AFİYET BAL ŞEKER OLSUN,LÖP LÖPDE BASENLERDE ET OLSUN HAHAHAHHA

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahhaaaa:)basenlerde et mi olsun?:))) yeterince var kuzum ihtiyacım yok,fazam var eksiğim yok:))

      Sil
  6. elinize sağlık çok şirin görünüyor:)

    YanıtlaSil
  7. Eminim çok güzeldir afiyet bal şeker olsun tatlım ama beni vazo içindeki nergizler daha çok heyecanlandırdı nasıl güzel kokuyodur şimdi onlar ama;(((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler;)Çiçekleri bende seviyorum.Kışın masamızdan eksik olmazlar kociş sayesinde;)

      Sil
  8. bu şaşkın şey diğer boyuta geçmeden çok lezzetliydi sanırım :) çok iyi ya insan önce bir gülüp sonra yemeyi akıl eder herhal eline sağlık cnmm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet canım yemeden önce gayet şirindi:)teşekkürler;)

      Sil
  9. Canım benimm çok sevimli görünüyor ellerine sağlık :) aldım tarifi yapınca haber veririm :) öptüm kocaman.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canım.Merakla bekliyorum yorumunu.Öpüldün;)

      Sil
  10. hahah sunumunu yerim olaysın insan kıyamaz annem yemeye mucxxx

    YanıtlaSil
  11. of of olsada yesem cok harıka gorunuyor ellerıne saglık

    YanıtlaSil



Yorumlarınız beni mutlu ediyor.Teşekkürler...