İzleyiciler

29 Haziran 2011 Çarşamba

Öğretmenlik kararım,yaşadıklarım

Nedendir bilmem bugün öğretmenliğe başlayış hikayem ve bu süreçte öğrendiğim bikaç durumu paylaşmak istedim,

Üniv.sınavına hazırlanırken karşıma çıkan biyoloji öğretmenlerinden etkilenmem ve biyolojiye olan aşkım nedeniyle yıllaaar öncesinden iyi bir biyoloji öğretmeni olmayı hedeflemiştim.

Herşeyi planlayan ben üniv.2.sınıfta bi dershanede çalışmak için başvuruya gittiğimde 'git hayatını yaşa,şimdi erken'tepkisi ile karşılaştım:)

Yılmadım 3.sınıfta bikaç ay dershane ve özel ders deneyimi yaşayıp,4.sınıfta Adana'da isim yapmış iyi bi dersanede kendimi kabul ettirdim ve okul dışındaki tüm vaktimi ders çalışarak,not hazırlayıp,öğrencilerden çok test çözerek geçirdim.

Herşey tam olsun istediğim için mezun olduktan sonra tezsiz yüksek lisans yapıp formasyon aldım.o yılda aynı dersanede çalışmaya devam ettim.
biyoloji öğrtemeni sene ortasında ayrılınca onun sınıf derslerini seve seve üstlendim.

Vee sonraki yıl bi işi yapıcaksam en iyisini yapmalıyım mantığıyla Final Dergisi Dershaneleri'ne başvurumu yaptım.
O yıl branşımda açık yoktu bi yıl daha stajyerliğe katlandım.(dersanelerde stajyerlik yapanlar katlanma kısmımı daha iyi anlar:))
Sene başında 8kişi olan biyoloji etüt öğretmenleri arasında farkımı gösterip,türlü türlü sınavlardan,kısacası zor bi süreçten geçip Adana Final(Merkez)kadrosuna dahil oldum.
Çok güzel günler geçirdim,bilgime bilgi ekleyip hayalimdeki öğretmen profiline ulaştım,3yıl kadar orda çalışıp sonrasında;yapılan haksızlıklar,eşitsizlik,saygısızlık...gibi durumlara tahammül edemedim ve sağlığımda 12saat ayakta ders anlatmaya dayanamaz olduğunda,bel fıtığı gibi ciddi bi sorunla karşılaşınca istifamı verip yeni bi sayfa açtım hayatıma...

1yıl dinlenip sadece özel ders verip kpss kursuna gittim,bol bol gezdim,kitap okudum,film izledim,arkadaşlarıma zaman ayırdım ama sene sonu gelmeden;çalışmadan boş oturmanın bana göre olmadığını anladım.

Dershane gibi nankör bi sektöre dönmek istemiyor ama öğretmenlik gibi aşığı olduğum işi bırakmak istemiyordum.

Yaz tatildeyken hiç ummadığım bi anda iş teklifi aldım;Final'den ayrılan arkadaşlarım eğitim merkezi  açıyoruz Biyoloji Öğretmenimiz olurmusun?dediler ve kendimi onların yanında buldum.

Kısa bi süre sonra maaş konusu açtılar;para konuşmaktan nefret eden ben ağzımı açamadım onlarda bana ne diyeceklerini bilemediler ve 'bize ortak ol'önerisini sundular,bende;yıllardır tanıdığım,bilgisine,kişiliğine güvendiğim arkadaşlarıma ortak oldum.

Şimdi her fırsatta şükrediyorum,mutlu mutlu gidip 'sadece işimi'yapıyor olmanın güzelliğini yaşıyorum.


Bu kadar yazıyı neden yazdığımı düşündümde;dün kandildi ve dua ederken farkettimki bi süredir 'bişeyi çok istiyorum' diye dua etmiyorum.
'ne ile mutlu olacaksam,mutlu edeceksem o olsun' diliyorum.
(bunun adı olgunlaşmamıdır bilemem ama adından çok bende yarattığı huzur kısmı ile ilgileniyorum)

Bu kadar içdökme yeterli sanırım:)
2010-2011 eğitim-öğretim sezonundan bikaç kare ile kapanışı yapıyorum:)


 Ayyy kıyamam ben miniğime:)biyoloji öğretmeni olurumda pamuk arasına fasulye tohumu ektirmemmi:)

 Yıl içinde doğumgünleri kutladık;



Villamızın terasında öğrencilerimizle yemekler yedik;

 Yorgun olduğum anlarda yorgunluğumu unutturan yüzümü güldüren mutluluğumu arttıran yazılardan bi örnek;

Kızkıza dedikodular yapıp,stres attık:)





















Hediyeler aldık-verdik,mutlu olduk;


Ekipçe güzel günler geçirdik,darısı diğer senelere...























11 yorum:

  1. Bir insanın gelmek istediği noktada olması sanırım en güzeli,darısı başıma inşallah iş hayatında.Hep gülsün yüzün öğretmenim :)
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. evet en güzeli buymuş.çok teşekkür ederim.darısı inşallah en güzel şekilde başına:)kucak dolusu sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. başarı mutluluğa götürmüş,bi de ne istediğini bilmenin önemi ortada :) hep böyle huzurlu olun,ve öğretmeye devam edin :)))

    YanıtlaSil
  4. Keyifle okudum canım.İyiki yazmışsın.Her işin başında hep sıkıntı çekiyoruz zaten sabırla beklememiz gerek:)

    YanıtlaSil
  5. sine'mden;haklsınız.ne istediğimi bilip o yolda yürüdüm hep.teşekkürler:)

    chichom;teşekkürler canım benim.aynen öyle sıkıntı çekmeden sefa süremiyoruz.sabır edince sonu iyi olsun yeter;)

    YanıtlaSil
  6. dersanecilik zor iştir 12 senedir bu sektörde çalışan bir meslektaşın olarak seni inan çok iyi anlıyorum bizi bu meslekten kopartmayan tek şey ideallerimiz ve öğrencilerimiz aynen yola devam öğretmenim :)))

    YanıtlaSil
  7. mesletaşınız olaak sizinle gurur duydun sizin gibi öğretmenlere öğrencilerimizin ihtiyacı var

    YanıtlaSil
  8. çok güzel bir yazı olmuş keyifle okudum her sıkıntıdan sonra ferahlık vardır allah nice seneleri keyifle yaşatsın

    YanıtlaSil
  9. ne güzel anlatmışsın sayende mesleğimle birkez daha gurur duydum inan:) iyi bu işi seçmişsin de öğrencilerin senin gibi bi öğretmenden yararlanma şansını elde etmişler:)

    YanıtlaSil
  10. çok çok teşekkür ederim.bu kadar uzun bi yazımı okuyup yorum yaptığınız için.iyiki varsınız;)sevgiler...

    YanıtlaSil
  11. Canım örtmenim benim yazını keyifle okudum. Hepimiz biliyoruzki çabalamadna direk bir yere konmuyoruz, sen ve sen gibiler lazım bu ülkeye... sende iyiki varsın

    YanıtlaSil



Yorumlarınız beni mutlu ediyor.Teşekkürler...