İzleyiciler

13 Şubat 2011 Pazar

hanımdilendi beybeğendi modeli tarifim


motifin adı bana hep komik gelmiştir.
bi arkadaşıma bu modeli öğretmeden önce nette göstereyim istedim ve gördümki tarifi yok.
(sanırım örgü bilenler için çocukoyuncağı olduğundandır)

bu modeli hiç bilmeyen birine fotolarım yardımcı olur diye düşündüm.

yapılışı kısmı sancılı anlatım olsada denicem:)

YAPILIŞI;
6zincir çekilir;
                                          
                                              zincir diğer uçla birleştirilir;

                                    
                                       2li trabzandan 3tane yapılır;

                                    2zincir çekilip yeniden 3tane 2li trabzan yapılır;

                                      4tane 3lü olunca birleştirilir;

                                        farklı renkte bi ip bağlanır.
                                      

                                        
                                        4zincir yapılıp boşluğa 3tane trabzan yapılır.
                                        2zincir çekilip aynı boşluğa 3tane trabzan yapılır.
                                        2zincir çekilip diğer boşluğa aynı işlem tekrarlanır;

                     her köşede 2tane 3lü olcak şekilde doldurulur;
                                      yeniden farklı renkte ip bağlanır;
                  
                                     köşelerde 2li,diğer boşluklarda tek 3lü yapılır;

 ipler sırası geldikçe arkadan alınıp kullanılır(yani her sırada ipleri koparmıyoruz)

  bütün ipler kesilip arkada düğümlenir.fazlalıkları kesilir.motifimiz hazırdır efendim:))




9 yorum:

  1. İşte bunu yapamıyorum, her şeyi yaptırın bana ama örgü konusunda ne hikmetse acayip beceriksizim, belki ilerde bebiş olursa kasa kasa bir patik çıkarırım o kadar :)) Ellerine sağlık canım benim...

    YanıtlaSil
  2. AYRINTILI ANLATIM İÇİN TEŞEKKÜRLER, BAZEN İNSAN EN BASİT ŞEYLER BİLE BİLEMİYOR.

    YanıtlaSil
  3. sihem;canım sen istesen en güzellerini yaparsın eminim.bebiş olsunda ona ne ciciler yaparız.mini yelekler patikler öreriz tabiki:))

    swotpisces;rica ederim.işe yararsa ne mutlu.öpüldün...

    YanıtlaSil
  4. Çok güzel ve anlaşılır bir şekilde anlatmışsın canım.. Ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  5. dilerim birilerinin işine yarar.teşekkürler canım.

    YanıtlaSil
  6. anammmm bu nasıl bir beceridir benmde elim böyle şeylere yatkındır ama iş örgü kısmına gelince kafam basmıyo :)

    YanıtlaSil
  7. :))canım öğreteyim sana:)ne var sanki.çok kolay yapımı.sen yaparsın çok daha güzelini;)

    YanıtlaSil



Yorumlarınız beni mutlu ediyor.Teşekkürler...