İzleyiciler

20 Aralık 2009 Pazar

pratik puf böreği


tabaktaki böreklerin konumu tamamen tesadüf
:)

sade olanları şekilli yaptım.üstüne çilek reçeli ekledim.(kalpli olanlar eşim için:))






yapılışı;
4kaşık yoğurt
1yumurta
1paket kabartma tozu
tuz
açılabilecek kıvama gelene kadar un.

küçük parçalar haline yuvarlaklara ayıralım hamuru.
oklava ile açalım(çok ince olmasına gerek yok)
yağda kızartalım.
NOT;hiç yağı çekmiyo.hamurun içindede yağ yok.

eşim sade yemeyeceği için bi kısmının içine kaşar-maydanoz ekledim.

11 yorum:

  1. 1 saat önce tv izlerken uykuya dalan babam puff puff horluyordu baba pufflama puf böreği olcann diye söylenirken aklımdan puf böreği nasıldı diye geçirmeye başladı böyle bi canım istedi valla:) bu post ta üstüne gelince isabetli oldu biz buna pişi de diyoruz ılık süt ve yaş maya ile mayalandırıyoruz hamuru enfeesss oluyor afiyet olsun cicim ailecek:)

    YanıtlaSil
  2. :))aa pişi bunamı deniyoo.bilmiyodum.
    teşekkkürler canım.

    YanıtlaSil
  3. ayy benimde canım istedi ama saate bak bu saatte yapamıycam, bizde buna bişi diyoruz ben genelde bunu hazır ekmek hamuru alıp onunla yapıyorum hiç uğraşmıyorsun maya, un falan onu da dene derim bi, bazen vakit olmuyor uğraşmaya belki beğenirsin canım, ellerine sağlık afiyet olsun...

    YanıtlaSil
  4. serrpil;demekki adı farklıymış:)
    ben yemek kitabından aldım tarifi.
    ama hazır hamurdan daha kolay olur.aklımda bulunsun.teşekkürler.sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. Şekerim ellerine sağlık, mimi gördüm :) sağol

    YanıtlaSil
  6. İki şeye sevindim:
    1. Hamurun çok ince açılmasına gerek yok. Beceremeyebilirim çünkü çok ince olması gerekseydi:)
    2. Yağ çekmiyor. Kolesterol problemim başladı da. Yağdan uzak durmam lazım:)

    Severim böyle şeyleri. Ege'de de çok yapılır. Özellikle de pişi. Ama onun içine eşin seviyor diye peynir koyamazsın maalesef:)) Yanında peynir ve balla yenir... Sevgiler canım.

    YanıtlaSil
  7. aa canım kolesterole dikkat etmek lazım.ince açılmadığı için yapabildim:))

    pişiyi duymuştum ama buna dendiğini bilmiyodum.

    ama içine peynir eklenmiyomuş pişinin,bi de öyle denicem.artık beyimizde yer dimi:)

    YanıtlaSil
  8. Hanım hanım yap da davet et ama olmaz ki :P

    YanıtlaSil
  9. :))ah şekerim yakın olsakkk.

    YanıtlaSil
  10. Eline sağlık.. afiyet olsun :))

    YanıtlaSil
  11. dominika;teşekkürler canımcım.

    YanıtlaSil



Yorumlarınız beni mutlu ediyor.Teşekkürler...