İzleyiciler

30 Kasım 2009 Pazartesi

irmik helvası


bugün helva yapmaya karar verdimm.
akşamüstü yemekteyize takıldım azıcık.
orda dondurmalı irmik helvası görünce deneyim dedim.

helva yapılışı şöyle;
(tarif bana ait)
1,5su bardağı irmik-yarım paketten az sanayağ ile iyice kavrulur.

çukur borcamda 2subardağı sıcak su-2su bardağı şeker karıştırılır.

şekerli su kavrulan irmik üzerine eklenir.
kısık ateşte suyunu çekmesi beklenir.aradabir karıştrılır.ocağı kapatınca bi havlu tencere üzerine konulup kapak kapatılır.(biraz dinlenince daha güzel oluyo)

isteğe göre yanına dondurma(maraşusülü vardı evde) eklenebilir.(ilk kez denedim.fena olmadı:))
üzerine hindisan cevizi ekledim.isterseniz cevizle ikram edin.

9 yorum:

  1. kalp kalbe karşıymış bugün nasılda canım istemişti:).ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  2. ellerine sağlık şekerim.nefis gözüküyor.
    yarın denicem.bende çok severim.
    afiyet olsun

    YanıtlaSil
  3. Çok güzel görünüyo.Canım çekti:)Ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  4. teşekkürler canım arkadaşlarım

    YanıtlaSil
  5. ay canımı çektirdin kız kalkıp yapıcam şimdi inşallah irmiğim vardır:))

    YanıtlaSil
  6. :))yap canım hem kolay hem leziz:)

    YanıtlaSil
  7. bayilirim irmik helvasina. amerikada ilk yilimda surekli bundan yapiyordum, ne zamandir yapmiyorum.
    bi ara yapmali.
    ben helvayi kasede servis yapip, arasina da dondurma koyuyorum. cok guzel oluyor.

    YanıtlaSil
  8. afiyet olsun :)
    hiç dondurma ile denememiştim..
    aklımda bulunsun :))

    YanıtlaSil
  9. teşekkürler.dondurmalı güzel oluyomuş ilkkez denedim bende.

    YanıtlaSil



Yorumlarınız beni mutlu ediyor.Teşekkürler...